Subject: Mittekooskõlastus Tööle „Riigimaantee nr 8 Tallinn-Paldiski km 13,9-16,7 Harku-Hüüru lõigu eelprojekt“- väga oluline puuduv ühendustee projekteeritud tunneli ja bussipeatuse ühendamiseks Hüürus
From: "Indrek Brandmeister" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 7 May 2024 16:39:57 +0300

Lp Tarmo Jõe

Mittekooskõlastus Tööle „Riigimaantee nr 8 Tallinn-Paldiski km 13,9-16,7 
Harku-Hüüru lõigu eelprojekt“- väga oluline puuduv ühendustee projekteeritud 
tunneli ja bussipeatuse ühendamiseks Hüürus

Oleme arutanud Teie kooskõlastusele saadetud projektlahendust kus on puudu 
väga oluline puuduv ühendustee projekteeritud tunneli ja bussipeatuse 
ühendamiseks Hüürus.

*	Kui inimene või lapsed ruttavad hommikul bussile, siis neil puudub 
tunnelit läbides võimalus bussipeatusse jõudmiseks, mis viib selleni et 
inimesed hakkavad seal hommikuti mööda muru ja nõlvust turnima ja liiklema

See ei ole kuidagi aktsepteeritav lahendus ja tunnelist tuleb bussipeatuseni 
projekteerida otse ramptee ühendustee kuni bussipeatuseni.

*	Külaelanikud on harjunud käima ikkagi mööda Kiviaia tänavat jalgrattateeni 
ja nad liiguvad ka sealt tulevikus just mööda Kiviaia tänavat (ja mitte 
mööda Pääsukese tänavat kus on kitsas graniidist jalgtee)

Ja sealt on neil samuti vajalik tunnelisse jõudmiseks vaja sama rampteed 
tunnelini. See on oluline k akontekstis mida on just räägitud ka et ei 
lõhutaks küla tükkideks ja see ramp teeb ka seda. Seega on väga oluline see 
lisa tunneli ühendusramp kergliiklejatele siia kindlasti tekitada, et selle 
tunneli ühendused oleks väga head. Hetkel on projekteerija võtnud eelduse et 
kõik käivad läbi Pääsukese tänava, kuid see ei ole nii ja kindlasti on 
vajalik projekti lisada täiendav ühendustee tunneliga.

*	Samuti see Pääsukese teed ühendav jalgtee oleks vaja graniitsõelmete 
asemel planeerida asfalteeritavana pikemalt kui see on mõeldud olulise 
tunneli ühendusteena.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

TEL  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

Tere

Esitame kooskõlastamiseks Transpordiameti tellimusel koostatud Töö 
„Riigimaantee nr 8 Tallinn-Paldiski km 13,9-16,7 Harku-Hüüru lõigu 
eelprojekt“.

Link: 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/5wk20ed03ps0sqnsbaw9l/AOz2gQcpJ3WbQnOnG1D9o6M?rlkey=w7tnlf7eziadvq94qupuictbr&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/5wk20ed03ps0sqnsbaw9l/AOz2gQcpJ3WbQnOnG1D9o6M?rlkey=w7tnlf7eziadvq94qupuictbr&dl=0

Eelprojekti mahus on koostatud krundijaotuskava, mille alusel võõrandatakse 
tee ja rajatiste ehitamiseks vajalik maa.

Tee ehitamiseks tuleb järgmises etapis koostada tee põhiprojekt ning 
rajatiste ja tehnovõrkude tööprojektid.

Palume kooskõlastada eelprojekt ja esitada tehnilised tingimused nende 
olemasolul, järgmises projekteerimise staadiumis arvestamiseks.

Lugupidamisega,

Tarmo Jõe

Mob: +372 53 434 384 |  <http://[email-masked]/> [email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu 
mnt. 186, IV korrus, 11314 Tallinn